Czy kawa szkodzi? 5 powodów, dla których warto ją pić

czy kawa szkodzi?Kiedy szukam informacji na temat zdrowia, lubię się pocieszać:
“O, mleko niezdrowe – na szczęście nie pijam”.
“Uuuu, margaryna niezdrowa… No cóż, zawsze bardziej smakowało mi masło”
„Kawa niezdrowa? Nieeeeeeee, na pewno nie.” Kiedy widzę artykuł o szkodliwym działaniu kofeiny, np. ten, natychmiast odwracam wzrok i jak oparzona wyłączam stronę.

Trudno się rozstać z kawunią. Dlatego dziś tekst wyłącznie o jej zaletach. UWAGA! Wpis dla osób, które nie mają żadnych problemów związanych z układem krążenia, tzw. „sercowych” (złamane serce się nie liczy).


5 POWODÓW, DLA KTÓRYCH WARTO PIĆ KAWĘ


1. Kawa przyspiesza metabolizm
To dobra wiadomość dla osób, które trenują, a chcą poprawić swoje wyniki. Kofeina daje kopa na dzień dobry. Efekty są krótkotrwałe, dlatego warto wycisnąć przypływ energii do ostatniej kropli. Według badań opublikowanych przez Journal of Applied Physiology u sportowców wytrzymałościowych, którzy piją kawę po treningu, glikogen mięśniowy wzrasta nawet o 66%. Oznacza to wzrost energii i szybszą regenerację po wysiłku.

Tutaj możecie rzucić okiem na BADANIA

2. Kawa chroni Twój mózg
Mała czarna wpływa pozytywnie na pracę mózgu. Według ekspertów picie od 3 do 5 filiżanek kawy zmniejsza o 65% ryzyko rozwoju choroby Alzheimera i demencji starczej. Kawa chroni także przed chorobą Parkinsona – liczba zachorowań maleje w przypadku kawoszy nawet do 60%. Kawa przyspiesza także wytwarzanie korzystnych związków chemicznych, takich jak serotonina. Oprócz tego poprawi się Twój nastrój, a czas reakcji i czujność osiągną maksymalny poziom.

Badania: tutaj i tutaj

czy kawa szkodzi?
3. Kawa sprawi, że poczujesz się szczęśliwszy
Naukowcy z Harvard Public School of Health dowodzą, że mężczyźni i kobiety pijący od 2 do 4 filiżanek kawy z kofeiną dziennie mieli o 50% mniejsze skłonności samobójcze od ludzi niepijących kawy.

Luknijcie na wyniki badań TUTAJ.

Ten czarny napój jest też doskonałym źródłem przeciwutleniaczy – zawiera ich tyle samo, a czasem znacznie więcej niż świeże owoce i warzywa. Kawa to także źródło witamin z grupy B, potasu, manganu oraz… magnezu! Tak dobrze odżywiony i pobudzony człowiek tryska szczęściem. No chyba że ma akurat gorszy dzień… Wtedy do kawy koniecznie jakieś zdrowe ciastko, np. amarantusowe.

4. Picie kawy zmniejszy ryzyko zachorowania na raka skóry
Według badań opublikowanych przez Journal of National Cancer Institute osoby, które piły więcej niż 4 filiżanki kawy dziennie, chorowały na czerniaka złośliwego nawet o 20% rzadziej. Jak to możliwe? Kawa zawiera mnóstwo przeciwutleniaczy i innych fitozwiązków, które chronią organizm przed nowotworem.
TUTAJ wyniki badań.

czy kawa szkodzi?
5. Picie kawy ochroni Cię przed cukrzycą typu 2
Kolejne arcyciekawe odkrycie naukowców z Harvard School of Public Health – ludzie, którzy zwiększyli spożycie kawy o przynajmniej 1 filiżankę dziennie po 4 latach regularnego spożycia mają o 11% niższe ryzyko rozwoju cukrzycy typu 2. Z kolei ci, którzy ilość kawy zmniejszyli, podnieśli ryzyko zachorowania na cukrzycę aż o 17%.

Badania TUTAJ.

Nie pozostaje mi nic innego, jak dopić moją dzisiejszą kawunię i życzyć Wam zdrowego Alleluja! Zaraz, to nie te święta 😀 Wesołych świąt – i niech nie zabraknie w nich kawy!

Żródło: https://www.powerofpositivity.com/drink-coffee-every-day/

P.S. Tutaj możecie sprawdzić mój ranking roślinnych “zabielaczy” do kawy. A dobrą kawę fair trade można znaleźć w tym sklepie ekologicznym.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *