Jak zrobić pyszny koktajl z banalnych owoców?

Ten koktajl to prawdziwa bomba energii, witamin, antyoksydantów i błonnika rozpuszczalnego, który w krótkim czasie leczy chroniczne zaparcia, a nawet znacznie poważniejsze problemy trawienne.
koktajl

Wiem to z własnego doświadczenia, bo w zaledwie 2 miesiące regularnego picia szejków na śniadanie, wyleczyłam się z pewnej wstydliwej dolegliwości jelitowej, bez żadnych leków. Jeśli macie podobne problemy, zachęcam do przeczytania tego artykułu.

Z jakich owoców można przygotować koktajl?
Ano ze wszystkich, jakie lubicie. Zasada jest prosta – aby uzyskać idealną kompozycję smakową, należy połączyć owoce kwaśne ze słodkimi – np. słodkie jabłko + kiwi. Kremową konsystencję koktajlu zapewni dojrzały banan. Ja uwielbiam koktajle z mango, kiwi, pomarańczy, jabłek, awokado i gruszek. Do owoców dodaję garść zieleniny i szczyptę kurkumy, która ma mnóstwo właściwości prozdrowotnych, m.in. działanie przeciwnowotworowe. Zimą, aby nie wychładzać nadmiernie organizmu, możecie zrezygnować z cytrusów i wsypywać do koktajlu takie przyprawy jak: cynamon, imbir oraz kardamon – każda z nich ma właściwości rozgrzewające. Wielbicielom mlecznych szejków polecam dodanie do koktajlu około 1/3 szklanki mleka kokosowego lub owsianego.

koktajl

Dziś podaję przepis na ZWYKŁY KOKTAJL Z ZUPEŁNIE BANALNYCH OWOCÓW, który zjadam codziennie rano przed wyjściem z domu:

SKŁADNIKI:

  • 1 banan
  • 1 jabłko ze skórką
  • 1 pomarańcza
  • garść jarmużu albo szpinaku (super sprawdzi się też natka pietruszki
  • przyprawy (opcjonalnie): cynamon, kurkuma, kardamon
  • odrobina soku z cytryny (opcjonalnie)
  • PRZYGOTOWANIE
    1. Obierasz składniki (oprócz jabłka)
    2. Wrzucasz do dzbanka razem jarmużem i przyprawami
    3. Blendujesz
    4. Zjadasz i czerpiesz radość z kopa energetycznego, który właśnie dostałaś/-eś :)

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *