Jak zrobić żółty ser wegański typu (we)gouda?

Od kilku miesięcy nie jem nabiału. Do tej pory byłam twarda jak parmezan. Ale w końcu mnie złamało. Posypałam się jak grecka feta. Zaczęłam szukać przepisu na ser wegański. Zdziwicie się z czego można zrobić nabiał.

ser wegański

Mój ser wegański typu (we)gouda to nieco zmodyfikowana wersja przepisu od Wegan Nerd. Bazę stanowią warzywa, ale sekretem serowego posmaku są nieaktywne płatki drożdżowe (swoją drogą bardzo zdrowe). Ser od WN wyszedł bardzo dobry, mnie jednak zabrakło lekko kwaśnego posmaku. Uzyskałam go, dodając sok z cytryny.

Ten przepis to ostatnia deska ratunku nie tylko dla wegan,
ale i dla alergików czy osób z nietolerancją laktozy oraz kazeiny:

SKŁADNIKI:

  • 3 ziemniaki
  • 1 marchew
  • kilka łyżek wody
  • pół szklanki nieaktywnych płatków drożdżowych
  • 1/4 szklanki oliwy z oliwek
  • 1 ząbek czosnku (opcjonalnie)
  • przyprawy – słodka papryka, papryka wędzona, pieprz, sól
  • 2 łyżki soku wyciśniętego z cytryny

  • PRZYGOTOWANIE:
    1. Warzywa obieramy
    2. Gotujemy do miękkości
    3. Kiedy nieco ostygną, przerzucamy je do kielicha blendera i miksujemy z płatkami drożdzowymi, czosnkiem, oliwą i wodą
    4. Dodajemy przyprawy i sok z cytryny


    Z tych proporcji sera wychodzi całkiem sporo. Zwykle zamrażam połowę w małym pojemniczku – później taką kostkę sera można zetrzeć na tarce i posypać nim pizzę. Świetnie pasuje także do zapiekanek.

    Ściskam Was serowo –
    Hungry Woman

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *