Pudding z nasion chia – niech moc będzie z Tobą

„Chia” w języku Azteków i Majów oznaczało siłę i wytrzymałość. Dziś nasiona chia uważane są za superpokarm i biją rekordy popularności. Można je dodawać do jedzenia, spożywać samodzielnie, zalać sokiem lub ulubionym mlekiem roślinnym – po pewnym czasie nasiona pęcznieją i tworzą gęsty pudding.

nasiona chia

Dlaczego nasiona chia są tak zdrowe?

  • zawierają blisko 40% błonnika pokarmowego, dzięki czemu są niskokaloryczne i mogą wspomóc odchudzanie,
  • mają nawet 6 razy więcej wapnia niż mleko – po chię warto sięgać będąc na diecie wegańskiej oraz w przypadku alergii na mleko,
  • 2 łyżki nasion zaspokajają 20% dziennego zapotrzebowania na żelazo,
  • są bogatym źródłem witaminy K (bierze udział w wapnieniu kości) oraz witamin z grupy B (szczególnie B6).

  • Jak przygotować pudding?

    SKŁADNIKI:

  • 2-3 łyżki nasion chia
  • 1/3 szklanki mleka roślinnego – jeśli nie jest dosładzane, możemy dodać do niego pół łyżeczki miodu lub stewii

  • PRZYGOTOWANIE:
    1. Nasiona wsypujemy do słoiczka.
    2. Zalewamy chłodnym mlekiem roślinnym lub sokiem.
    3. Zamykamy słoik i mieszamy dokładnie jego zawartość.
    4. Całość przelewamy do czystego naczynia.
    5. Wstawiamy na kilka godzin do lodówki.

    pudding z nasion chia

    Poznaj przepisy na koktajle ze zdjęcia:
    – zielony
    – czekoladowy z mlekiem roślinnym

    Smacznego,
    HW

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *