Tylko mango Cię zasłodzi, a przy okazji obniży poziom cukru?

mango

Kiedy czuję gwałtowny spadek sił życiowych, kiedy wiem, że mogłabym wsunąć na raz 4 wiadra czekoladowych ciastek albo pochłonąć taczkę chipsów, wtedy… dzwonię po posiłki: „Kochanie, kup po drodze mango. Jedno. Albo z siedem.”

Mango powstrzymało mnie od zjedzenia niezdrowych przekąsek już wiele razy. Wszystko zaczęło się od wypicia obłędnego mango lassi w indyjskiej restauracji Injachi. W wersji oryginalnej koktajl podawany jest z dodatkiem jogurtu naturalnego i słodkiego musu z mango. Jest to niezbyt szczęśliwe połączenie (białko i cukry proste zawarte w mango). Mnie najbardziej smakuje wersja ze świeżym owocem i mlekiem kokosowym.

Mango lassi bez jogurtu (4 nieduże porcje):

SKŁADNIKI:

  • 2 mango
  • szklanka mleka roślinnego (kokosowe to mój typ)
  • PRZYGOTOWANIE:

  • po prostu blendujemy, pijemy i rozpływamy się z rozkoszy


  • Co z tym cukrem?
    mango obniża poziom glukozyCzy to możliwe, żeby coś tak przyjemnie słodkiego jednocześnie było superzdrowe nawet dla diabetyków? W końcu indeks glikemiczny dla mango wynosi całkiem sporo – około 55, podczas gdy np. jabłko ma 35. Według badań z 2013 roku przeprowadzonych przez Federację Amerykańskich Stowarzyszeń Biologii Doświadczalnej (FASEB) mango obniża poziom glukozy we krwi. Ta wiadomość ucieszyła entuzjastów tego rajskiego owocu, w tym mnie. W 2015 roku badania zostały zweryfikowane (zobacz TUTAJ). Okazało się, że grupa osób, którym podawano codziennie porcję mango oraz grupa przyjmująca placebo osiągnęły podobne wyniki. Jednak ci, którzy pałaszowali mango mieli większą tendencję do obniżania glukozy.

    Rak? Mango mu nie w smak
    Według badań naukowców z Texas AgriLife Research mango zapobiega również nowotworom okrężnicy i piersi. Wysoka zawartość gallotaninów (rodzaj polifenoli) powoduje wyraźne zahamowanie wzrostu komórek rakowych.

    mango
    Jak wybrać dobre mango?
    Najlepsze są te różnokolorowe – z domieszką czerwonego, zielonego i żółtego. Im więcej żółtego, tym bardziej dojrzały owoc (mocno dojrzały w przypadku tego owocu niekoniecznie znaczy smaczny). Najlepiej wybrać coś pośrodku. Można też pomacać palcem. Powinno delikatnie „uginać się” pod wpływem dotyku.

    BON APETYT! Bądźcie zdrowi
    Pozdrawiam
    Wasza HW

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *