Zdrowa pizza wegańska na żytnim cieście

Odstawienie nabiału to nie problem. Mleko zastępujesz roślinnym i po kłopocie. Schody zaczynają się dopiero, kiedy zachce Ci się pizzy z ciągnącym się serem. Na szczęście i na to znajdzie się sposób – zdrowa pizza żytnia z serem wegańskim (niedługo pojawi się też wersja bezglutenowa).

zdrowa pizza wegańska

Pizzę mogą jeść bez obaw:

  • uczuleni na pszenicę, białko mleka i jajka,
  • weganie,
  • osoby na diecie (duża ilość błonnika + niskokaloryczny ser).


  • SKŁADNIKI DO CIASTA:

  • 300 gramów mąki żytniej (piekłam z pełnoziarnistej, ale pytlowa też będzie ok)
  • 10 gramów drożdży
  • 1 szklanka ciepłej wody
  • szczypta soli i cukru do smaku
  • 1 łyżka oliwy
  • DODATKI:

  • dobry sos pomidorowy (np. z ekologicznej pulpy z dodatkiem soli i czosnku)
  • pieczarki, oliwki, pomidory, papryka, cebula (co kto lubi/może)
  • i oczywiście ser do posypania – ja wykorzystałam zamrożoną kostkę sera wegańskiego z ziemniaka.

  • PRZYGOTOWANIE:
    1. Wsypujemy mąkę do miski i rozkruszamy drożdże
    2. Dodajemy oliwę, sól i cukier
    3. Zalewamy ciepłą wodą i zagniatamy
    4. Ciasto odstawiamy w ciepłe miejsce na około pół godziny (nie przejmujcie się, jeśli nie wyrośnie – to normalne)
    5. W tym czasie kroimy dodatki
    6. Rozwałkowujemy ciasto i przenosimy na papier do pieczenia
    7. Smarujemy placek sosem i układamy na pizzy dodatki (poza serem)
    8. Pieczemy w temperaturze 180 st. C przez około 20 minut.
    9. Wyjmujemy pizzę z pieca, posypujemy startym serem i wkładamy na kolejne 10-15 minut.

    Być może nie jest to ósmy cud świata, więc jeśli szukacie smaku IDEALNEGO, uprzedzam, że u mnie go dziś nie znajdziecie. Tak czy siak, ta pizza jest warta grzechu i na pewno posmakuje osobom spragnionym niezdrowego żarełka :)

    zdrowa pizza

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *