Zdrowa tortilla wegetariańska, na punkcie której oszalejesz

Tortillę żytnią w wersji wege podaną z sosem meksykańskim i guacamole wielbię całym sercem. Mogłabym na jej cześć pisać peany. Macie szczęście, bo czasu starcza mi tylko na jej przygotowanie, zrobienie kilku fotek i podzielenie się z Wami przepisem, bez zbędnego przynudzania 😉 Uwaga – ten placek uzależnia!

tortilla wegetariańska

TORTILLA ŻYTNIA

SKŁADNIKI (na około 5 średnich placków)

  • 2 szklanki mąki żytniej (około 250 gramów)
  • 1/4 szklanki oleju (może być oliwa z oliwek bio)
  • 1/2 szklanki wody
  • sól do smaku (ja sypię mniej więcej pół łyżeczki)

  • PRZYGOTOWANIE:
    1. Połącz mąkę z wodą i solą
    2. Zacznij ugniatać ciasto
    3. W trakcie ugniatania wlewaj powoli olej
    4. Ugniataj jeszcze przez kilka minut, aż wszystkie składniki się połączą, a ciasto będzie miało konsystencję plasteliny
    5. Podziel całość na 5 części
    6. Rozwałkuj każdy kawałek na cieniutki placek
    7. Rozgrzej patelnię (bez tłuszczu!)
    8. Obsmażaj placek przez kilka minut z każdej strony (kiedy będzie gotowe, pojawią się charakterystyczne bąble)

    Tortillę podaję najczęściej z sosem meksykańskim:
    tortilla wegetariańska

    Co jeszcze do niej pasuje? W zasadzie yyy… wszystko? Świetnie smakuje robiona na szybko, np. z awokado, suszonymi pomidorami, oliwkami, sałatą i świeżymi ziołami. Dobrze komponuje się też z pastą z grillowanych warzyw w stylu bałkańskim (przepis na lutenicę niebawem na blogu).

    Pozdrawiam i życzę smacznego,
    HW

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *