Zielony koktajl oczyszczający z kurkumą i nasionami chia

Nie jesteś królikiem, żeby gryźć zielsko? Zmiksuj je w zielonym koktajlu! Wystarczy kilka słodkich owoców i porządna garść liści – natki pietruszki, szpinaku, jarmużu czy młodej pokrzywy.

Zielony koktajl przeciwzapalny

Dzisiejszy przepis podaję na prośbę Martyny, fanki zdrowych smoothies. Ja również je uwielbiam. Odkąd codziennie rano wypijam zielonego szejka, mam mnóstwo energii, poprawiły się moje wyniki badań, czuję się lekko, bo koktajle świetnie wspomagają trawienie, a przy okazji wzmocniłam odporność, dzięki czemu mam spokój z grypami i katarami. Dlaczego koktajle są tak zdrowe? Bo zawierają świeże owoce i zielone liście. Dodatkowo można je wzbogacić o zdrowotne dodatki – zioła, przyprawy, nasiona. Miksować można wszystko. Rozdrobnione składniki są lepiej przyswajalne i lżej się je trawi. Dla mnie są też bardziej zjadliwe – 100 razy bardziej wolę wypić zmiksowaną z owocami pokrzywę, niż zjadać ją np. w sałatce.

ZIELONY KOKTAJL – SKŁADNIKI:

  • 1 dojrzały banan
  • 1 jabłko ze skórką
  • 1 pomarańcza
  • garść szpinaku (lub innych liści)
  • garść natki pietruszki
  • 1/3 łyżeczki kurkumy
  • szczypta pieprzu
  • Ten koktajl ma nie tylko imponujące właściwości odżywcze, ale również oczyszczające, przeciwzapalne i uodparniające! Oto dlaczego:


  • BANANY– Japońscy naukowcy dowiedli, że czarne plamki powstające na skórce bananów produkują substancję o nazwie TNF (Tumor Necrosis Factor), która jest w stanie zwalczyć nieprawidłowo namnażające się komórki (w tym rakowe). Ale to nie wszystko. Dojrzałe banany wzmacniają odporność – robią to nawet 8-krotnie efektywniej od zielonkawych bananów. Działają też przeciwdepresyjnie i łagodzą PMS 😉
  • zielony koktajl oczyszczający

  • JABŁKA – istnieje teoria, według której 1 jabłko dziennie może uchronić przed koniecznością odwiedzania gabinetu lekarza. Zbadali to naukowcy z Uniwersytetu w Oxfordzie, którzy podawali pacjentom z wysokim poziomem cholesterolu statyny oraz jabłka. Okazało się, że efekty kuracji za pomocą leków i owoców były identyczne. Warto zjadać jabłko ze skórką – to właśnie w niej znajduje się najwięcej błonnika oraz 5-krotnie więcej witaminy C niż w miąższu, zawiera ona również mnóstwo cennych przeciwutleniaczy.
  • POMARAŃCZE – są pyszne i mają mnóstwo błonnika (najwięcej w białych włóknach). Zawierają też mnóstwo witaminy C, beta-karoten oraz witaminy z grupy B, m.in. kwas foliowy. Zapach pomarańczy stosuje się w aromaterapii – skutecznie poprawia humor i odpręża.
  • zielony koktajl oczyszczający

  • SZPINAK – naukowcy z Australii udowodnili, że zielone warzywa liściaste aktywują gen odpowiedzialny za produkcję komórek odpornościowych w jelitach. Pomagają również zmniejszyć stan zapalny w organizmie i zapobiegają zachorowaniom na raka jelita grubego. Sam szpinak to także skarbnica witamin. Szklanka przysmaku Popeye’a zawiera ponad 200% dziennego zapotrzebowania na witaminę A i K, sporo kwasu foliowego, witaminy C, magnezu, manganu i żelaza.
  • zielony koktajl

  • NATKA PIETRUSZKI – jedna filiżanka natki zaspokaja dzienne zapotrzebowanie na witaminę C. To również cenne źródło żelaza, cynku, wapnia, witaminy A, K oraz witamin z grupy B.
  • KURKUMA – przyprawa? To za mało powiedziane. Kurkuma jest lekiem – potwierdzają to liczne badania naukowe. Kurkumina zawarta w kurkumie niszczy komórki rakowe i chroni przed rakiem skóry (czerniakiem). Warto stosować ją profilaktycznie, ponieważ ma silne właściwości przeciwzapalne, oczyszcza krew z toksyn, wspomaga także produkcję soków trawiennych i żółci.
  • zielony koktajl oczyszczający

  • PIEPRZ – kurkumina nie wchłonie się bez dodatku piperyny zawartej w pieprzu, stąd ten pikantny dodatek w słodkim koktajlu.
  • Jeżeli zainteresował Was czekoladowy szejk widoczny na zdjęciu, wystarczy połączyć przynajmniej pół szklanki ulubionego mleka roślinnego ze składnikami takimi jak w przepisie na zdrową nutellę.

    Spód deseru powstał na bazie mleka i nasion chia. Przepis znajdziecie tutaj.

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *